آخرین اخبار
کد مطلب: 113651
راه‌ هاي لغو پيامک تبليغاتي و ارزش افزوده
تاریخ انتشار : 1395/01/15 09:52:31
نمایش : 4528
پيامک‌ هاي تبليغاتي و مزاحم باعث آزار و اذيت کاربران گوشي‌هاي هوشمند مي‌شوند و اين ناراحتي در برخي از مواقع سبب دلزدگي آن‌ها از اپراتورهاي تلفن همراه مي‌شود. نکته مهم اين است که چطور پيامک‌هاي مزاحم را دريافت نکنيم و ديگر دغدغه مشاهده اين پيامک‌ها را نداشته باشيم.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پيامک‌هاي مزاحم زيادي در طول روز براي مشترکان همراه اول و ايرانسل مي‌آيد. اين پيامک‌ها داراي عناويني چون فال حافظ، هواشناسي، سخن بزرگان، مسائل زناشويي، طلاق، ازدواج و مطالب گوناگون ديگر هستند.
 
راه‌ هاي لغو پيامک تبليغاتي و ارزش افزوده
 
برخي از اين پيامک‌ها سبب مشهور شدن شرکت‌ها، نهادها، مراکز تفريحي، مراکز خريد و ديگر کسب‌وکارهاي ناآشنا همانند قاليشويي به هم‌وطنانمان شده است؛ در اين ميان براي برخي از اين مراکز پيام‌ها و لطيفه‌هايي در شبکه‌هاي اجتماعي ساخته شده است. به همين دليل کسب‌وکارهايي که دنبال شهرت و در اصطلاح برند شدن هستند، از پيامک‌هاي تبليغاتي يا ارزش افزوده استفاده مي‌کنند.
 
تعداد پيام‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده مزاحم که در طول روز براي مشترکان ايرانسل و همراه اول ارسال مي‌شود، تا حدي زياد شده که کاسه صبر و تحمل صبورترين کاربران موبايل را لبريز کرده است. به همين دليل تعداد زيادي از مشترکان تلفن همراه در ايران به دنبال راهي براي دريافت نکردن پيامک‌هاي مزاحم هستند.
 
در اين مطلب راه‌هاي حذف پيامک‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده در دو اپراتور همراه اول و ايرانسل را با هم مرور مي‌کنيم. 
 
لغو پيامک‌هاي تبليغاتي در همراه اول
براي لغو کردن پيامک‌هاي تبليغاتي در همراه اول، مي‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در زير به آنها اشاره مي‌کنيم:
 
۱ – ارسال پيامکي عدد «۱» به «۸۹۹۹»
 
۲ – شماره گيري کد دستوري #۸۹۹۹*
 
۳ – تماس با مرکز اطلاع رساني ۹۹۹۰
 
لغو پيامک‌هاي تبليغاتي در ايرانسل
براي لغو شدن پيامک‌هاي تبليغاتي در ايرانسل، مي‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در ادامه با آنها آشنا مي‌شويم:
 
۱ – ارسال پيامکي عدد «۲» به «۵۰۰۵»
 
۲ – تماس با مرکز اطلاع رساني ۷۰۰
 
۳ – اقدام از طريق کنترل حساب اينترنتي
 
لغو پيامک‌هاي ارزش افزوده در ايرانسل
پيامک‌هاي سرويس‌هاي ارزش افزوده علاوه بر مزاحمت براي مشترکان، هزينه هم در بر دارد. اين هزينه‌ها سبب مي‌شود اعتبار حساب مشترکان اعتباري بسيار سريع کم شده يا قبض مشترکان دائمي بسيار گران صادر مي‌شود. ايرانسل براي حل اين مشکل، راهکار زير را ارائه داده است.
 
ارسال پيامکي کلمه «STOP» به «۸۲۸۲»
 
در پاسخ به اين ارسال سرويس‌هايي که متوقف مي‌شوند براي شما ارسال مي‌شود. البته اگر در سرويسي عضو نباشيد هم براي شما پيامکي شامل عبارت «شما مشترک هيچ سرويسي نيستيد.» ارسال مي‌شود.
 
موارد استثناء
برخي از پيامک‌ها که مشترک آن را تبليغاتي مي‌شمارد، بر اساس قوانين تبليغاتي نيستند و جزء موارد اطلاع رساني حساب مي‌شود. اين پيام‌ها به شرح زير هستند:
 
۱- پيامک‌هاي قضايي
 
۲- پيامک‌هاي انتظامي و پليس
 
۳- پيامک‌هاي تراکنش بانکي
 
۴- پيامک‌هاي حکومتي و دولتي
 
۵- پيامک‌هاي رگولاتوري
 
۶- پيامک‌هاي اپراتور
 
منبع: زوميت
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس